رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان قزوین مطرح داد:

ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها اجباری گردد

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: با توجه به اهمیت مصرف انرژی در ساختمانها و رعایت استاندارد ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها اجباری گردد.

کد خبر: 960324017 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶ - ۳:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: با توجه به اهمیت مصرف انرژی در ساختمانها و رعایت استاندارد ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها اجباری گردد.اجبار بودن ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها

 

اجبار بودن ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها

اجبار بودن ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها

اجبار بودن ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها

حامد عبدالرزاقی صبح امروز در جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت مصرف انرژی در ساختما‌نها و رعایت استاندارد، ارائه پیوست زیست محیطی در احداث ساختمانها اجباری گردد.

رئیس اداره نظام مهندسی   راه و شهرسازی استان قزوین هم چنین با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در بحث محیط زیست و صرفه جویی انرژی ادامه داد: تعداد چهل و هشت دوره آموزشی و بیست و دو گردهمایی تخصصی برای مهندسان، فعالین عرصه ساخت و ساز و علاقه مندان به این موضوع برگزار شده است.

عبدالرزاقی تصریح کرد: از دوره‌های آموزشی برگزار شده میتوان به دوره‌هایی هم چون معماری پایدار و روشهای صرفه جویی انرژی در ساختمان، عایق‌ بندی صوتی، حرارتی و سیستمهای اطفای حریق و هم چنین تاسیسات گرمایی سرمایی و تهویه مطبوع اشاره نمود.

وی افزود: سمینار تخصصی کاربرد داریو در بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت ممیزی در راه کارهای اجرایی بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان، حمل و نقل پاک و جایگاه دوچرخه در سیستم حمل و نقل شهری از جمله همایشهای تخصصی برگزار شده در مورد مبحث انرژی میباشد که از استقبال بالایی هم برخوردار بوده است.

ایشان هم چنین با اشاره به برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر در استان قزوین یکی از محور‌های این جشنواره را بحث صرفه‌جویی انرژی و رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان بیان کرد و افزود: این جشنواره با هدف ترویج مقررات ملی ساختمان، اصول معماری شهرسازی، کیفیت ساخت و صرفه جویی در مصرف انرژی و هم چنین سازگاری با محیط زیست در ۲ گروه ساختمانهای مسکونی و مجتمعهای مسکونی تجاری یا مختلط تجاری اداری در تابستان سال جاری برگزار میگردد.

عبدالرزاقی عنوان کرد: استفاده از سیستمهای مدیریت متمرکز ساختمان و هوشمند‌سازی، استفاده از مصالح پاک و تجدیدپذیر در پروژه، بهره‌گیری از روشهای جدید بازیافت و تجدید پذیری، ایجاد فضای سبز و هم چنین رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ازشاخصهای ارزیابی در محور صرفه‌جویی در مصرف انرژی در این جشنواره است.

منبع: تسنیم

 

نشریهشماره ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۶
1237 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0